Sharing the story of a product with consumers means creating a bond of trust with them. A bond which remained broken for a long time and which artisans are currently seeking to re-establish by providing more transparent and clearer communication about the origins of their products and ingredients.
Food is at the heart of the preoccupations of French people, both for reasons of taste as well as issues around health. This is why more and more consumers are turning towards brands that supply products which are healthy, simply made and most of all provide transparency regarding their origins. No more mysteries, today’s consumers want to know everything! Indeed, according to our Taste Tomorrow study carried out in 2019, 91% of French consumers read information about the products they buy (wrapper, label...)
Interesting stories about our products are something we have plenty of!
It is therefore important for artisans to ensure that they provide their customers with all necessary information in a clear and transparent way. This amounts to lifting the veil and revealing the story that lies behind the bread, pastries or cakes that customers come to buy. And this is good news because interesting stories about our products are something we have plenty of!
To create this “storytelling" and to take the consumer on a journey with you requires good communication about your products and your sales site. In this edition, Puratos will showcase a selection of ingredients around which you can build your communication in order to reassure your customers and create a strong bond with them.
Partager l’histoire d’un produit avec le consommateur, c’est établir un lien de confiance avec lui. Un lien longtemps brisé que commerçants et artisans cherchent aujourd’hui à renouer en communiquant de façon plus transparente et plus claire sur l’origine de leurs produits et des ingrédients.
L’alimentation est au coeur des préoccupations des Français, tant par gourmandise que par intérêt pour leur santé. C’est pourquoi les consommateurs sont de plus en plus nombreux à se tourner vers des marques proposant des produits sains, à la composition plus simple et surtout transparente. Plus de mystères, désormais ils veulent tout savoir ! En effet, selon notre enquête Taste Tomorrow réalisée en 2019, 91% des consommateurs français lisent les informations autour des produits qu’ils achètent (emballage, étiquette...).
Pour les artisans, il est donc important de prendre soin de fournir à leurs clients les informations nécessaires, de façon claire et transparente. En somme, de lever le voile sur l’histoire qui se cache derrière le pain, la pâtisserie ou la viennoiserie qu’ils sont venus acheter. Et cela tombe bien, car des belles histoires sur nos produits, nous en avons beaucoup à raconter !
Pour créer ce “storytelling” et embarquer le consommateur avec vous, cela passe par une bonne communication sur vos produits et sur votre lieu de vente. Dans ce numéro, Puratos va mettre en avant une sélection d’ingrédients autour desquels vous pourrez communiquer afin de rassurer vos clients et créer un lien fort.